معماری کیپ کد

معماری کیپ کد: به انگلیسی: Cape Cod Architecture

این معماری یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سبک‌های معماری آمریکاست . این معماری به نام منطقه ساحلی ماساچوست که سبک امضای آن است نامگذاری شده‌است. کلبه کیپ کد که به دلیل خطوط تمیز ساده و بی انتها تحسین شده ، بطوری‌که یک کودک اگر بخواهد نقاشی یک خانه را بکشند ، آن را ترسیم می کند. سبک کیپ کد سبکی ، خانگی و بدون دردسر و جذاب شناخته شده است.

ریشه های معماری کیپ کد

معماری کیپ کد به عنوان یک سبک آمریکایی شناخته می شود. در ابتدا توسط استعمارگران انگلیسی در قرن هفدهم به ایالات متحده آمریکا معرفی شد ، آنها خانه های سالن و چوبی نیمه چوبی انگلیسی را متناسب با آب و هوای سرد نیوانگلند اقتباس کردند ، و یک سایه بان پائین تر برای مقاومت در برابر عناصر ایجاد کردند.

موج اصلی ساختمان خانه کیپ کد از سال 1690 تا 1850 بود. موج دوم معروف به سبک احیایی کیپ کد در دهه 1920 تا 1950 ساخته شد و به ترویج سبکی که در سراسر ایالات متحده گسترش یافت کمک کرد.

در دهه 1930 ، با کساد و احیای استعمار با هم باعث شدند خانه های سبک کیپ کد محبوبیت خود را به عنوان یک سبک ساختمان اقتصادی دوباره بدست آوردند. در دهه های 1940 و 1950 ، خانه های کیپ کد پاسخی گسترده برای رونق مسکن پس از جنگ بود. حتی در آمریکا قرن بیست و یکم ، خانه های سبک کیپ کد با جذابیت های نوستالژیک محبوب با ساخت های جدید در هر اندازه ، امروزه از خانه های بزرگ گرفته تا خانه های کوچک الهام گرفته از سبک معماری اصلی کیپ کد ، حفظ کرده اند.

عناصر اصلی معماری کیپ کد

معماری کیپ کد یکی از سبک های فوری قابل شناسایی در ایالات متحده است. در اصل ، یک خانه کیپ کد اصلی یک کلبه کوچک ، مستطیل شکل و بدون تزئین یک طبقه یا یک و نیم طبقه با سقف شیب دار تا برف را از انباشته شدن در کناره های آن جلوگیری کند. یک دودکش بزرگ مرکزی و سقف های کوتاه به گرم شدن خانه کمک می کند. یک درب مرکزی با احاطه با پنجره های کرکره ای ساده از جنس چوب چند لایه پوشیده شده است.

خانه اصلی کیپ کد دارای دو اتاق ، یک اتاق نشیمن و یک اتاق خواب مستر ، مانند اتاق های “حال و پذیرایی” انگلیسی که آنها در آن بنا شده بودند. مفهوم اصلی طراحی معماری کیپ کد پایدار مانده است اما طی چند قرن اخیر تکامل یافته. دودکشهای عظیم مرکزی مخصوص، غالباً با پیشرفت تکنولوژی گرمایشی در انگلستان اندازه آنها کاهش یافته و دودکش ها در خانه های ساخته شده در آب و هوای گرمتر خارج از منطقه مانند جنوب به کنار خانه منتقل میشدند.

برای جلب میل به فضای بیشتر ، طرح اصلی اغلب دو برابر می شود ، و به کنار آنها به پشت و یا دو طرف اضافه می شوند. خانه های کیپ کد دارای سه تغییر اصلی هستند: نصف ، سه چهارم و با توجه به اندازه شکل و سطح آنها ، محل قرارگیری دودکش و اندازه و موقعیت و تعداد پنجره ها. دماغه کامل نمونه ایده آل فرم در نظر گرفته شده است ، یک خانه مستطیل متقارن با دودکش مرکزی عظیم و درب ورودی که در آن طرف پنجره های دوتایی قرار دارد.

در دهه 1920 ، مردم برای افزایش نور و تهویه و ایجاد اتاق های خواب اضافی ، برش پنجره های دراور را روی سقف ها شروع کردند. خانه های احیای کیپ کد از اواسط قرن 20 به بعد اغلب کمی زیباتر از مدل های ابتدایی ریاضت هستند اما سادگی همچنان به عنوان علامت بارز این سبک خانه تا حدودی مینیمالیستی اما غیر قابل انکار دنج باقی مانده است.

مواد مورد استفاده در معماری کیپ کد

خانه های کیپ کد به طور سنتی با استفاده از مواد محلی مقاوم ساخته می شد که می توانست در برابر زمستان های سخت انگلیس موثر باشد ، مانند:

  • بلوک و تیر چوب بلوط و کاج
  • کف سازی چوب بلوط و کاج
  • شومینه آجری
  • توفال سقف یا بام شیب دار در کنار عناصری که در کلبه های اصلی کیپ کد بدون آب و هوا دیده می شود، باقی مانده است.
  • نمای بیرونی سفید رنگ و کرکره های سیاه با احیای کیپ کاد در اواسط قرن بیستم به یک ترکیب رنگی کلاسیک تبدیل شدند ، اما امروزه سایر ترکیبات رنگی رایج است

حقایق جالب درباره معماری کیپ کد

پس از جنگ جهانی دوم در حومه شهر لویت ، لانگ آیلند ، نیویورک ، در اولین جامعه برنامه ریزی شده کشور متشکل از ردیف های مشابه کلبه های کیپ کد ساخته شد که برای تأمین غذا برای بازپرداخت دام های نظامی آماده است.

در دوران احیای استعمار در اواسط قرن بیستم ، معمار بوستونی رویال باری ویلشلپد با ساختن امکاناتی مانند حمام ، آشپزخانه و گاراژ خانه های مدرن کیپ کد را برای طبقه متوسط ​​محبوب کرد.

معماری کیپ کد نام خود را از کجا آورد؟ این به لطف کشیش تیموتی دویت چهارم (1752-1817) ، هشتمین رئیس دانشگاه ییل از 1795-1817 بود که پس از بازدید از کیپ در سال 1800 ، وقتی او اصطلاح “خانه کیپ کد” را ایجاد کرد ، از معماری سبک کیپ کد استفاده کرد.

کیپ همچنین مجموعه ای کمتر شناخته شده از تقریباً 100 خانه مدرن اواسط قرن مانند Hatch House در Wellfleet ، ماساچوست را در خود جای داده است. بسیاری از آنها توسط هنرمندان خودآموز بوهمی ساخته شده اند که خانه ها و استودیوهای DIY را با متریال بومی و خطوط مدرن تمیز ساخته اند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی